Realizacja programu w Naszej szkole, cz. I

Opublikowano: 2024-03-29 00:15, Numer artykułu: 80982 , Autor: A.Bulińska

Wrzesień 2023

Uczniowie przede wszystkim korzystali z zestawów LEGO Education Spike ESSENTIAL i LEGO Education Spike PRIME. Zajęcia odbywały sięw dwóch grupach wiekowych prowadzonych przez nauczycieli p. Annę Cukras i p. Piotra Cukras.Nauka z zakresu robotyki i programowania organizowana była w ramach dodatkowych zajęć pozalekcyjnych. Na początkowych zajęciach w obydwu grupach uczniowie poznawali zasoby zestawów LEGO.

Październik 2023

Kontynuacja zajęć w obydwu grupach z zakresu robotyki i programowania. Uczniowie realizowali pierwsze projekty z wykorzystaniem zestawów. Poznawali zasady programowania i działania: huba, silników, czujnika światła, czujnika kolorów, czujnika odległości, czujnika siły i czujnika żyroskopowego. Pierwszymi wykonanymi projektami były m.in. „Miniaturowy minigolf”, „Na pomoc” i „Wyścig skoczków”. Na początku roku szkolnego uczniowie klasy 3b uczestniczyli w Festynie Archeologicznym w Biskupinie, podczas którego z dużym zainteresowaniem obserwowali proces powstawania tkaniny. Zakupione w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości krosna tkackie umożliwiły uczniom praktyczne poznanie techniki ręcznego wytwarzania tkanin. Umiejętności te nabywali podczas lekcji edukacji wczesnoszkolnej.

Listopad 2023 

Uczniowie podczas zajęć rękodzielniczych poznawali zastosowania ściegów szycia ręcznego. Celem było uszycie maskotki z filcu. Podczas pracy dzieci wykorzystywały materiały i przybory pozyskane w ramach projektu Laboratoria Przyszłości takie jak nożyce krawieckie, igły, szpilki, nici do wyszywania oraz dodatki pasmanteryjne.

 

 Długopisy 3D - sprawdź, co potrafią!